Video stratégia v digitálnom prostredí
Cieľom tejto úlohy je pripraviť komplexnú video stratégiu pre fiktívnu alebo skutočnú firmu podľa vlastného výberu. Video je účinný mediálny formát pre dosiahnutie povedomia o značke, vytváranie interakcie s cieľovým publikom alebo dosiahnutie požadovane konverzie. Úlohou študenta je vytvoriť video plán, ktorý bude obsahovať ciele marketingovej komunikácie, cieľové publiká, distribučné kanály šírenia videa a metriky merania výkonnosti.
Časť 1
Identifikujte skutočnú alebo fiktívnu firmu, pre ktorú vytvoríte video stratégiu. Vybranú firmu stručne opíšte, identifikujte jej produkty a súčasné internetové komunikačné kanály (napr. webstránka, sociálne siete atď.).
Identifikujte a analyzujte konkurenciu vami vybranej firmy. Identifikujte troch významných konkurentov z odvetvia, v ktorom vaša firma pôsobí a analyzujte ich prácu s videom. Definujte štýl komunikácie vo videách, identifikujte existenciu video marketingovej stratégie, porovnajte video komunikáciu medzi konkurentami vzájomne. Identifikujte možné zlepšenia vo video komunikácii identifikovanej konkurencie.
Definujte cieľovú skupinu pre video marketingovú kampaň vašej firmy. Na základe identifikácie širokej cieľovej skupiny vytvorte tri persóny kupujúcich (pre tvorbu persón môžete použiť ľubovoľný internetový nástroj). Persóny budú obsahovať demografické ukazovatele, záujmy a slabiny v kontexte produktu vašej firmy.
Časť 2
Identifikujte marketingové ciele, ktoré chcete video marketingovou komunikáciou dosiahnuť (napr. povedomie o značke, návštevnosť webstránky, finálne predaje atď.). Identifikované ciele zdôvodnite a vysvetlite ich v kontexte súčasnej pozície vami vybranej firmy a produktu.
Pripravte tri nápady na obsah videa. Nápady musia korešpondovať s identifikovanými cieľmi. Vysvetlite relevanciu identifikovaných nápadov pre vašu cieľovú skupinu a persóny, ktoré ste vytvorili.
Identifikujte aspoň tri distribučné kanály videa.
Pripravte špecifikáciu videa, ktorá bude obsahovať:
· dĺžku videa,
· pomer strán,
· rozlíšenie videa,
· formát videa.
Uvedené informácie zdôvodnite s ohľadom na distribučné kanály videa.
Identifikujte proces produkcie videa. Analyzujte proces tvorby videa vo vlastnej réžii a tvorbu videa formou outsourcingu. Identifikuje výhody a nevýhody využitia oboch procesov. Pri analýze sa zamerajte na zistenia nasledujúcich informácií.
Tvorba videa vo vlastnej réžii
· Identifikujte zdroj videí, ktoré pre tvorbu vášho videa použijete.
· Identifikujte aspoň 3 multimediálne internetové banky, ktoré disponujú videami a identifikujte priemerné ceny za stiahnutie a použitie videí.
· Identifikujte aspoň 2 nástroje potrebné na tvorbu videí.
· Identifikujte priemerné ceny týchto nástrojov.
· Identifikujte techniku a náklady na jej obstaranie potrebné pre tvorbu videa.
Tvorba video využitím outsourcingu
· Nájdite aspoň tri videá, ktoré korešpondujú s videom, ktoré plánujete vytvoriť vy.
· Identifikujte aspoň tri relevantné agentúry, ktoré sa zaoberajú tvorbou videí.
· Identifikujte cenotvorbu takýchto videí.
· Identifikujte cenu za hodinu práce freelance fotografa.
· Identifikujte cenu za hodinu práce freelance video tvorcu.
Časť 3
Identifikujte kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI), ktoré využijete na meranie úspešnosti vašej video marketingovej kampane. Identifikujte nástroje, ktoré sú identifikované KPIs schopné merať a definujte náklady, ktoré je potrebné vynaložiť na ich zakúpenie.
Autor zadania:
doc. Ing. Peter Drábik, PhD., MSc.