Využitie podcastov pre účely marketingovej komunikácie
Podcast je zvukový materiál, ktorý sa k poslucháčom dostáva pomocou prihlásenia na niektorej z platforiem a záujemcovia tak môžu dostávať pravidelné aktualizácie o obsahu, ktorý ich zaujíma. Najobľúbenejšími platformami na prehrávanie podcastov sú napríklad Spotify, iTunes, Google Podcasts. Podcasty v súčasnosti naberajú na obľúbenosti a z hľadiska marketingovej komunikácie sú najvhodnejšou kategóriou audio obsahu.
Podnicast.com je podnikateľský podcast, ktorého tvorcom je Peter Chodelka. Svoj prvý podcast zverejnil v roku 2019. V súčasnosti (k aprílu 2023) má pocnicast.com spolu 216 epizód a každý štvrtok prináša nahliadnutie do zákulisia slovenských a českých firiem. Približuje informácie o ich vzniku, predmete podnikania, úspechoch, stratégiách rastu, vedení tímov a pod.
Úlohy:
1) Prejdite si na stránke podnicast.com prehľad epizód a ich tematické zameranie. Vypočujte si jeden ľubovoľný podcast a všímajte si, aké formy marketingovej komunikácie sú v podcaste využité.
2) Na základe informácií, ktoré zistíte v predchádzajúcej úlohe, navrhnite pre ktoré podnikateľské subjekty by bolo vhodné robiť marketingovú komunikáciu v spolupráci s podnicast.com a akým konkrétnym spôsobom.
3) Identifikujte, aké sú produkčné špecifiká potrebné pre tvorbu podnicast.com.
Zamyslite sa:
1) Čo všetko je potrebné zohľadniť z technickej, grafickej a inej produkčnej stránky?
2) Aké sú odhadované náklady na tvorbu jednej epizódy podcastu?
3) Akým spôsobom je možné tieto náklady pokryť zo spolupráce v oblasti platenej marketingovej komunikácie realizovanej priamo prostredníctvom podnicast.com?
Autor zadania:
Ing. Katarína Ožvoldová, PhD.