Technické špecifiká vybraných formátov
Definujte pojem technická špecifikácia reklamy a nájdite jeden príklad technickej špecifikácie ľubovoľného reklamného formátu. Technické špecifikácie sú spravidla dostupné na webstránkach poskytovateľov mediálneho priestoru.
Identifikujte a definujte pojmy z nasledujúcich kategórií:
· formáty reklamých formátov (.jpg, .png a ďalšie),
· dátové veľkosti reklamných formátov,
· landing page,
· výkonnosť reklamného formátu,
· ukazovatele výkonnosti reklamného formátu.
Zodpovedajte nasledujúce otázky:
– prečo došlo k unifikácii rozmerov banerových reklamných formátov?
– prečo došlo k unifikácii dátových veľkostí banerových reklamných formátov?
– aká je najštandardnejšia odporúčaná dátová veľkosť banerových reklám?
– Identifikujte aký negatívny vplyv má veľká dátová veľkosť banerov a ďalších reklamných formátov na webstránku. Prečo sa webstránky bránia zahlcovaniu webstránky dátovo „nadrozmernými“ formátmi?
– V akej veličine sa udáva rozmer banera?
– Čo je to ratio v terminológii banerovej reklamy?
Autor zadania:
Ing. Martin Kuchta, PhD., MBA